måndag.

Hej alla glada folk, allt bra?
Min dag började med sovmorgon till åtta, skönt! så har det varit för mig varannan måndag nu i snart fem månader.
Blev lunch på espresso house med halva klassen, sen bar det av till skolan, där naturkunskaps provet skulle äga rum, och fyhelvete vad jobbigt det var! skrivkramp i handen redan efter en halv a4, och jag skrev sju stycken.. Men jag tror inte det gick så jättebra, för jag fick inte riktigt till VG/MVG frågan, men aja..
Efter provet hade vi rast i fem minuter, sen blev det samhällskunskap, där vi såg på en film- hotell rwanda, riktigt bra film, men så jäkla hemsk! den handlar om folkmordet i rwanda 1994, man får följa en man och hans familj, som bor i rwanda, där folken är uppdelade i två grupper, Hutu & Tutsi, så är det grupperna i krig med varandra, och Hutu-anhängarna har övertaget, och denna man som har huvudrollen, är Hutu, men hans familj är Tutsi, så han är "god" ändå. Mannen som heter Paul, jobbar som chef på ett hotell, som sedan blir ett slags flyktingläger för hela landets andra Tutsi anhängare. Tutsi anhängarna behöver verkligenhjälpt utifrån, men europa tycker inte att det är värt att offra liv för det i Rwanda. Tycker att ni ska se den, jag satt själv med tårar i ögonen x)

På mattelektionen de sista två timmarna, gjorde vi ingenting, himla härligt!
sen blev det tåget hem med hanna&ba,bi 17.15.
Och nu ikväll ska jag finslipa mitt engelska manuscript, som jag ska lämna in imorgon.

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0