inga julkänslor.

iih, tre dagar kvar, sen är det julafton, men nu har jag inga julkänslor alls, solen ska väl inte skina och marken ska inte vara torr runt julafton, eller? och jag ska väl inte kunna gå i sommarjacka? Om det inte är snö vid jul, får jag inga julkänslor, och då blir hela julen tråkig, och att jag kommer få världens tråkigaste julklappar gör ju inte saken bättre. Så det enda som gör att jag ser fram emot julafton, är att jag får träffa min morbror, äta mormors inlagda sill och att få ge bort julklappar. Det finns också en massa saker jag ska göra efter jul, som jag längtar till, så egentligen vll jag att julen ska vara över nu, men ändå inte. Får väl hoppas att jag vaknar upp på julaftonsmorgon och ser snö utanför mitt fönster. Jag kommer nog inte få en enda sak som jag önskat mig iheller, vilket inte är så kul..
Jag har önskat mig:

- vinterjacka
- systemkamera
- presentkort
- parfym
- ev. bidrag till kamera.

det är inte alls mycket jag önskat mig, men jag vet att jag kommer få:

- presentkort
- böcker
- kanske en klocka
- konserbiljett
- strumpor

Och där är det nästan ingenting av det som jag önskat mig. kul.

menmen.. Idag är det fjärde advent, och det känns lite konstigt att inte det är julafton då, för det är så det ska vara.
Men idag steg jag upp vid halv elva, åt frukost med familjen, sen fixade jag till mig, så åkte jag och pappa till Ystad för att handla julmat. Jag köpte också den sista julklappen- smörknivar till mormor ^^ vet att det kanske inte är det roligaste, men hon önskar sig det. Jag och pappa hade också tänkt att baka lussekatter idag, men ack nej, mamma ska såklart vara en riktig pain in the ass idag, vilket hon brukar vara, men idag är hon nog 1000 gånger värre.
Så jag ska väl spendera kvällen framför datorn eller TV:n, har inte så mycket att göra, för jag har precis slagit in alla mina köpta julklappar. jag trodde aldrig jag skulle ha råd att köpa julklappar iår, eftersom min förra mobilräkning på 1470 spänn förstörde allt, men jag klarade det! jag lyckades köpa julklappar för ca. 400 kr, men jag klarade det bara eftersom jag har gjort någon julklapp själv, smycke till farmor, och morfar ville bara ha bilder från hans 80-års kalas, sen har jag&min bror "delat" på mamma&pappas julklapp, så det blev inte så dyrt för mig. hihi.
Sen måste jag berätta en sak till! idag när jag letade i vår tidnings/post hög, hittade jag "provbilden" till mitt skolfoto, så jag hade visst fått det! bara det att mamma&pappa inte sagt något, jag som har gått oh varit galen över det i en månad nu, bara för att alla andra fått dina foton, förrutom jag. Men jao, fotot var väl sådär, men det ska nog ändå beställas! (:

nej, nu har jag svammlat färdigt för idag.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0