23/12- lussebullar!

tjo!
Idag fick jag en redig sovmorgon till halv tolv, så himla skönt!
en timme efter att jag hade stigit upp, började jag äntligen baka lussebullar!
Jag trodde att mina bullar skulle bli helt misslyckade, för jag hade för kall degvätska, så min ena deg jäste ingenting, men efter att jag rullat dom och penslat & så, och haft dom i ugnen, blev dom skitbra! Jag bakade typ 42 stycken, inte jättemånga men vi hade inte mer saffran, sen orkade jag inte baka hur mycket som helst ^^
Mina lussebullar fick högsta betyg av mamma, bror & alla djuren, och mamma berömde mig för typ första gången, så nu är jag faktiskt väldigt stolt! får se vad pappa säger när han smakar sen ^^
Nu har jag iallafall fått liite mer julstämning i kroppen, så det är skönt. Resten av denna tisdagen ska väl tillbringas framför TV:n eller något, kanske packa om jag ska åka med mormor&morfar hem imorgon efter vi firat, får se hur det blir.
Nu börjar jag längta riktigt mycket till imorgon faktiskt, jag får äta god mat, träffa min morbror, kanske få någon fin julklapp. Det som är bra tycker jag, är att i vår familj gör vi allt i samma ordning varje år, först när gästerna kommer, dricker vi glögg och äter pepparkakor, sen kollar vissa på kalle anka, och efter det äter vi. Sen ett tag efter maten, äter vi ris a lá malta, där i finns det en mandel, och den som får mandeln får mandelgåvan. När vi har ätit gröt och så, så är det dags för julklappar, och den "ritualen" tar ungefär två-tre timmar, och sen när det är gjort, fikar vi.
Men nej, nu ska jag fixa i mitt rum lite, ha det fint.

GOD JUL på er!

                            
             
         ah, mina lussebullar blev fett stora, fett goda, med fett mycket saffran, MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0